Jak osobiście wykonać reklamę na aucie?

Oferta reklamowa na prywatnym aucie jest najbardziej opłacalną strategią reklamy. Stanowi idealną opcję na efektywne promowanie, towaru, własnej firmy bądź też oferowanych usługi. Ruchliwość, opcja dotarcia do innych grup klientów to główna zaleta grafik marketingowych na samochodach, ciężarówkach – autach.

Jak przygotować reklamę – okleić swój pojazd?

Wbrew pozorom bynajmniej nie jest to szczególnie trudna procedura. Zależnie od tego, jaki mamy koncept na swoją reklamę, takiej techniki wykonania będziemy potrzebowali użyć. Najbardziej powszechną – popularną oraz najłatwiejszą do samodzielnego przygotowania jest grafika reklamowa przycinana z folii samoprzylepnych. W jaki sposób się więc wziąć do wykonania naszego arcydzieła?

W pierwszej kolejności należy rozpocząć od szkicu graficznego, mianowicie co oraz w jakim miejscu powinno się znaleźć, w jakiej tonacji, w jakiej kubaturze i co najważniejsze, na których fragmentach samochodu. Pod kątem tego w jaki sposób zaprojektujemy umiejscowienie naszych tekstów na poszczególnych częściach – kawałkach samochodu, będziemy musieli dobrać typ folii i ewentualnie sposób jej nakładania. Podpowiadamy debiutantom, aby startowali od płaskich powierzchni bryły samochodu. Dlaczego ? – bowiem folia reklamowa w tychże miejscach (równych) okaże się najprostsza do aplikacji – wyklejenia oraz jakby tego było mało, cena okleiny na równe nawierzchnie okaże się tańsza od oklein dla przykładu wylewanych.

Początkowy krok – opracowujemy grafikę na pojeździe.

Poczynając od tego wszystko się inicjuje. Jest to pierwszy oraz główny krok, przybliżający nas – właścicieli biznesów do finalizacji projektu, którym ma być oklejone w rewelacyjną ofertę reklamową na samochód. By przygotować taki schemat, korzystnie by było umieć obsługiwać dowolny program graficzny. Najczęściej używane do kreślenia grafik – reklam, są programy wyprodukowane przez Corela i Adobe. W przypadku gdy mamy na pececie którąkolwiek z wersji na przykład Corel Draw, to trzeba zrobić zdjęcia z idealnie prostopadłej lokalizacji (nie z perspektywy), dwóch drzwi bocznych i tyłu pojazdu. Podczas kolejnego etapu należy dokładnie wymierzyć auto w „naturze” – specjalnie abyśmy mogli pracować nad układem w konkretnej skali. Zalecamy stosowanie skali albo 1:1, bądź 1:10. Zapobiegniemy w ten sposób omyłki przy eksportach grafik do programów wycinających ewentualnie drukujących naszą zaprojektowaną reklamę. Skoro mamy już fotografie pojazdu, znamy jego rzeczywiste wymiary, mamy komputer oraz prawidłowy program plastyczny, to musimy zacząć przygotowywanie naszej oferty reklamowej.